Saturday, December 12, 2009

Pancake


Jemput minum petang semua...
pas tgk pancake kak DJ,dlm ati dok peram ja bila la masanya
aku akan buat "seropa"ngan akak tu...
dek kerna blk keja lapaq sesgt..nk beli kuih xtau dh nk mkn kuih apa..
so..aku wat la pancake nih dgn harapan akan segebuss kak DJ
dan hasilnya....tara...korang nilai ler sendiri...
apa ropanya pon aku tak tau.
amacam akak..lulus x mcm nih?...
lgpon ku wat gn kuali nonstick cap ayam...ngeee...
(haku mn ada kuali tu,aku blasah jer kuali yg ada...)
satu hari musti akan ada kuali tu kt dapoq aku
xdak 1, 5 pon jadi lah..wahahahaha......
apapon pancake nih mmg best sesgt...sedap2...
betul spt kak DJ ckp,mkn gitu je pon mmg sedap...
ank2 aku saja blasah 2 keping sorang...
akak...CnP resipinya ye....
Pancake (Chef Hajar)
3 sudu besar butter-dicairkan
1 biji telur
1 cawan tepung naik sendiri
1 sudu teh baking powder (DJ x letak pun)
1 sudu besar gula
1 cawan susu segar
1 sudu besar jus lemon - kalau tak letak pun takpe
secubit garam (DJ letak lebih sikit sb nak cukupkan rasa)
Cara2
1. Campurkan semua bahan, guna blender...blend sebati
2. Biarkan adunan selama 10 minit
3. Tuangkan sesudu adunan dlm kuali non stick yg tlh panas
4. Balikkan adunan bila nampak permukaannya berbuih
5. Biarkan seketika, bolehlah diangkat

No comments:

Post a Comment